FOLLOW ME

Eat With Camilla

úterý 11. října 2016

Rostlinný mugcake / Dairyfree mugcake

Někdy je chuť na vločky, ale není chuť na kaši. (Což není moc často). 
Možná by bylo lepší začít takhle - někdy to chce změnu. 
A když to chce změnu, je tu

MUGCAKE



Neboli taky hrníčkový dort. Jo. A je to mňamka.
Než jsem mugcake poprvé zkusila, tak jsem myslela, že je to jen znehodnocení kaše, 
ale pletla jsem se. Pokud dostanete ráno chuť na buchtu nebo třeba muffiny, je toto vhodná alternativa. Navíc je za 3 - 5 minut, podle výkonu Vaší mikrovlnky hotová.
Dřív jsem si mugcake dělávala s vajíčkem, kypřícím práškem a banánem. Mně to chutnalo, 
ale často se mi stávalo, že kdokoli ochutnal, tak mi říkal, že tam jde moc cítit ten prášek nebo "vařené" vajíčko.
Po přechodu na rostlinnou stravu jsem zvolila naprosto odlišný přístup pro chystání mugcaku.


Můj postup
Vždy si namočím čtyři velké lžíce ovesných vloček z Lidlu do studené vody s lžičkou lněného semínka. To nechám ležet přes noc. Pokud si na mugcake vzpomenu až ráno, tak 10 minut.
Já mám mugcake nejraději s mákem. Takže ráno přidám 4 lžíce máku, 1 lžičku kukuřičného škrobu
a 2 lžičky oleje. Někdy doprostřed hodím kostku čokolády nebo lžíci arašídového másla.
Výborné je i přidat do mugcaku třeba maliny a med.
Někdo přidává i chia semínka, ale já je nerada nechávám přejít teplem, protože se z nich vytrácí 
důležité živiny, proto je většinou nepoužívám.
Taky si ještě dělám i kokosový mugcake nebo někdy přihodím hrachový protein.


Až si vyrobíte směs dle Vaší chuti a představy, tak ji nalijete do hrníčku, který předtím vytřete troškou kokosového oleje. Do mikrovlnky dávám na 4 minutky. 
Hned po vytažení objedu ostrým nožem okraje hrníčku a mugcake vyklopím.


Někdy, když dám do vloček moc vody, se mi stane, že se vyklopí třeba jen 1/2 hrníčku, 
ale to vůbec nevadí. Na chuti to neztrácí. A někdy mám podezření, že mi to chutná víc než, 
když se mugcake plně povede.

EN

I´m going to tell you some my mugcake tips.
I usually soak overnight 4 tablespoons of oats in cold water with 2 teaspoons of flex seeds. 
It doesn´t matter if you don´t do this, you can let oats soak for 10 - 15 minutes in the morning.
Then I love to add 4 tablespoons of poppy seeds, 1 teaspoon of corn starch, 2 teaspoons of vegetable oil. Sometimes I put chocolate in the middle or spoon of peanut butter. You can also add raspberries or honey. Somebody use chia seeds but I don´t like putting them into microwave. 
You can also try coconut mugcake or add pea protein.


When you do the dough, you put it into a cup greased with coconut oil. Put it into microwave
for 4 minutes. It depends on your microwave. After taking cup out, Then use a knife and loop
the mugcake. Subsequently turn the cup up and fold mugcake out. 






Žádné komentáře:

Okomentovat